SME
Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  2. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  4. SEAT predstavil e-Scooter
  5. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  10. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 341
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 132
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 452
  4. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 6 942
  5. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 932
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 557
  7. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 6 364
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 245
  9. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 887
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 5 427