Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 15 153
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 951
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 800
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 793
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 506
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 996
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 725
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 578
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 545
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 011