Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 688
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 610
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 11 313
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 716
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 022
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 549
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 622
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 4 896
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 041
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 050