Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  6. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  9. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  10. Košickí športovci „pustili žilou“
  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  5. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  6. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  10. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 465
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 092
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 911
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 886
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 5 709
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 5 046
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 765
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 142
  10. Košickí športovci „pustili žilou“ 2 440