SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Skryť Vypnúť reklamu

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 525
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 370
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 602
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 988
  5. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 484
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 466
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 185
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 604
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 512
  10. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 490
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu