SME
Piatok, 26. apríl , 2019

Pri komunikácii v cudzine môže pomôcť znalosť značkových výrobkov

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate ...

Paríž 5. septembra (TASR) - Značky niektorých výrobkov čoraz viac prenikajú do bežnej reči a stávajú sa všeobecnými podstatnými menami, čím sa v podstate formuje nový jazyk, ktorý ľuďom pomáha pri dorozumievaní sa v cudzine.

"Je to síce zlá správa pre výrobcov, ktoré značkový výrobok vymysleli, ale dobrá pre širokú verejnosť," vyhlásil Marcel Botton, špecialista na značkové produkty a tvorca značiek Wanadoo a Vivendi. Domnieva sa, že značkové výrobky vytvárajú akési nové esperanto.

Kým esperanto, ktoré ako umelý jazyk vzniklo v roku 1887, sa nepresadilo ako dorozumievací prostriedok, názvy značiek si človek osvojuje nenásilne a nechtiac prostredníctvom reklamy či pri shoppingu. Anglicky hovoriaci ľudia už napríklad ako všeobecné podstatné mená používajú značky Frisbee, Hoover či Walkman, kým Francúzi hovoria papierovej vreckovke kleenex a keď potrebujú lepiacu pásku, hľadajú scotch.

Keď ľudia nevedia jazyk, pri pobytoch v cudzine si pýtajú dobre známe značky potravín a nápojov, hovorí Botton a dodáva, že takú spoločnosť Coca-Cola musí nesmierne dráždiť, keď sa tým stiera rozdiel medzi jej výrobkom a produkciou konkurenčnej firmy. Ľuďom to však uľahčuje život, podotkol Botton.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  4. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  5. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  6. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. Ktoré minerály strácame pri zvýšenej fyzickej aktivite?
  2. Stavebná fakulta STU a energeticky úsporné alternatívy
  3. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  4. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  5. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  6. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  7. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  8. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  9. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  10. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 20 983
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 10 605
  3. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 7 232
  4. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 6 136
  5. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii? 5 273
  6. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 4 881
  7. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 4 618
  8. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 762
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 367
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 2 237