Po dohode s Európskou komisiou (EK) krajina zatiaľ vypustila kontroverznú doložku, podľa ktorej malo Nemecko čiastočne finančne kompenzovať nemeckých prepravcov.
EK podala podnet na prešetrenie tohto plánu v júli potom, ako zahraničné priemyselné skupiny označili poplatky za neúmerné a poškodzujúce obchod. EK navyše pripustila, že kompenzačná pomoc by zvýhodnila nemecké spoločnosti pred zahraničnými.
Nemecký minister dopravy Manfred Stolpe potvrdil, že vláda nezavedie plánované dotácie, pokiaľ ich EK nevyhlási za kompatibilné s pravidlami EÚ. EK sa touto otázkou ešte bude zaoberať.
Nákladný prepravcovia zaplatia za každý kilometer 12,4 centu s neskorším zvýšením na 15 centov. Nemeckí prepravcovia mali podľa pôvodného návrhu od vlády dostať dotácie vo výške 600 miliónov eur.
Od 21. augusta, čo mal byť pôvodný dátum samotného zavedenia mýtnych poplatkov, spustilo Nemecko skúšobný proces technického zabezpečenia poplatkov. Ten má na starosti konzorcium spoločností DaimlerChrysler a Deutsche Telekom.
(1 EUR = 42,049 SKK)
1 dam zll