SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Tunel pod Lamanšským kanálom majú zachrániť vlaky s rýchlosťou 334 hm/h

Londýn 19. augusta (TASR) - Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994 priniesol zatiaľ ...

Londýn 19. augusta (TASR) - Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994 priniesol zatiaľ málo radosti majiteľom Eurotunnelu, ktorí do projektu vložili 14,4 miliardy EUR. Medzi ostrovom a pevninou premávajú poloprázdne vlaky Eurostar, ktoré neprinášajú zisk, ale vytvárajú trvalú stratu. Situácia by sa však mala zmeniť v roku 2007, odkedy sa pod morom budú rútiť vlaky rýchlosťou 334 km/h. Potom už budú lety medzi Londýnom a Parížom úplne zbytočné.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento rok vlaky medzi Parížom a Londýnom a Londýnom a Bruselom a späť majú prepraviť 17 miliónov cestujúcich. Koncom septembra bude sprevádzkovaný 72-kilometrový úsek trate medzi Londýnom a Folkestonom, kde trasa na britskom území smeruje pod zemský povrch. Vlaky po novej trati budú jazdiť rýchlosťou vyššou ako 300 km/h. Z Londýna do Paríža sa bude cestovať o 20 minút kratšie a jazda bude trvať 2 hodiny 35 minút. Hovorca Eurostaru uviedol, že objednávky na cestovné lístky na jeseň už vzrástli v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 20 %.

Eurotunnel má však vážnu konkurenciu v lacných leteckých spoločnostiach. Kým vo vlakoch Eurostaru stojí cestovný lístok 95 libier, lacné letecké spoločnosti lietajú medzi týmito západnými metropolami za polovičnú cenu.

Skryť Vypnúť reklamu

Informoval rakúsky denník Die Presse

(1 EUR = 42,134 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 743
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 790
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 873
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 268
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 427
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 983
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 823
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 360
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu