SME
Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Tunel pod Lamanšským kanálom majú zachrániť vlaky s rýchlosťou 334 hm/h

Londýn 19. augusta (TASR) - Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994 priniesol zatiaľ ...

Londýn 19. augusta (TASR) - Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994 priniesol zatiaľ málo radosti majiteľom Eurotunnelu, ktorí do projektu vložili 14,4 miliardy EUR. Medzi ostrovom a pevninou premávajú poloprázdne vlaky Eurostar, ktoré neprinášajú zisk, ale vytvárajú trvalú stratu. Situácia by sa však mala zmeniť v roku 2007, odkedy sa pod morom budú rútiť vlaky rýchlosťou 334 km/h. Potom už budú lety medzi Londýnom a Parížom úplne zbytočné.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento rok vlaky medzi Parížom a Londýnom a Londýnom a Bruselom a späť majú prepraviť 17 miliónov cestujúcich. Koncom septembra bude sprevádzkovaný 72-kilometrový úsek trate medzi Londýnom a Folkestonom, kde trasa na britskom území smeruje pod zemský povrch. Vlaky po novej trati budú jazdiť rýchlosťou vyššou ako 300 km/h. Z Londýna do Paríža sa bude cestovať o 20 minút kratšie a jazda bude trvať 2 hodiny 35 minút. Hovorca Eurostaru uviedol, že objednávky na cestovné lístky na jeseň už vzrástli v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 20 %.

Eurotunnel má však vážnu konkurenciu v lacných leteckých spoločnostiach. Kým vo vlakoch Eurostaru stojí cestovný lístok 95 libier, lacné letecké spoločnosti lietajú medzi týmito západnými metropolami za polovičnú cenu.

Skryť Vypnúť reklamu

Informoval rakúsky denník Die Presse

(1 EUR = 42,134 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 714
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 639
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 821
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 436
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 342
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 248
  7. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 164
  8. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 3 142
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 886
  10. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 881
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu