Bazén na Zemplínskej šírave ponúka rekreantom opäť kvalitnú vodu

Zemplínska šírava/Kaluža 4. augusta (TASR) - Na vyčistenie nedávno sprevádzkovaného bazéna napojeného na vlastné zdroje vody, ktorého znečistenie spôsobili ...

Zemplínska šírava/Kaluža 4. augusta (TASR) - Na vyčistenie nedávno sprevádzkovaného bazéna napojeného na vlastné zdroje vody, ktorého znečistenie spôsobili nedisciplinovaní návštevníci Zemplínskej šíravy, vynaložila počas víkendu správa cestového ruchu (SCR) Kaluža 60-tisíc korún.

Kvalita vody v 180-metrov dlhom bazéne je vyhovujúca a rekreanti ho majú možnosť využívať denne od 10.00 do 18.00 h. "Jeho vybudovaním a sprevádzkovaním sa podstatne zvýšila návštevnosť v rekreačnej oblasti. Počas pracovných dní navštívi naše strediská 21- až 22-tisíc rekreantov, v nedeľu ich bolo asi až 30-tisíc," uviedol dnes pre TASR riaditeľ SCR Kaluža Ján Hrešan. Dodal, že najpodstatnejšiu časť klientely počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny tvoria Slováci a Česi v pomere jedna ku jednej. Objavujú sa však aj Poliaci a Maďari.

Zámerom projektu, v rámci ktorého postavila SCR Kaluža prvý bazén s rozpočtovým nákladom zhruba 13 miliónov korún, je zvýšiť návštevnosť rekreantov a poskytnúť im kvalitnú vodu na kúpanie. Súčasťou projektu je výstavba ďalších dvoch bazénov, s ktorou začnú v stredisku Klokočov a Paľkov pravdepodobne po desiatom auguste. Ukončené by mali byť do konca tohto roka. Projekt ďalej počíta s odkanalizovaním priľahlých obcí Kusín, Jovsa a Poruba, nachádzajúcich sa v prírodnej rezervácii, výstavbou elektrických prípojok, úpravou komunikácií a pod. Podľa Hrešana celkové náklady na spomínané aktivity predstavujú asi 4,6 milióna euro. Zhruba 38 miliónmi prispeje SCR Kaluža a podobný objem plynie zo štátneho rozpočtu. Zvyšnú časť finančných prostriedkov, čo predstavuje asi 126 až 130 miliónov, poskytla Európska únia z fondu Phare.

SCR Kaluža zaznamenala vo svojich strediskách vlani asi 620-tisícovú návštevnosť. Ako samostatný subjekt funguje SCR Kaluža od roku 1996.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 159
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 192
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 933
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 464
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 425
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 742
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 923
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 356
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 112
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 882