Bazén na Zemplínskej šírave ponúka rekreantom opäť kvalitnú vodu

Zemplínska šírava/Kaluža 4. augusta (TASR) - Na vyčistenie nedávno sprevádzkovaného bazéna napojeného na vlastné zdroje vody, ktorého znečistenie spôsobili ...

Zemplínska šírava/Kaluža 4. augusta (TASR) - Na vyčistenie nedávno sprevádzkovaného bazéna napojeného na vlastné zdroje vody, ktorého znečistenie spôsobili nedisciplinovaní návštevníci Zemplínskej šíravy, vynaložila počas víkendu správa cestového ruchu (SCR) Kaluža 60-tisíc korún.

Kvalita vody v 180-metrov dlhom bazéne je vyhovujúca a rekreanti ho majú možnosť využívať denne od 10.00 do 18.00 h. "Jeho vybudovaním a sprevádzkovaním sa podstatne zvýšila návštevnosť v rekreačnej oblasti. Počas pracovných dní navštívi naše strediská 21- až 22-tisíc rekreantov, v nedeľu ich bolo asi až 30-tisíc," uviedol dnes pre TASR riaditeľ SCR Kaluža Ján Hrešan. Dodal, že najpodstatnejšiu časť klientely počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny tvoria Slováci a Česi v pomere jedna ku jednej. Objavujú sa však aj Poliaci a Maďari.

Zámerom projektu, v rámci ktorého postavila SCR Kaluža prvý bazén s rozpočtovým nákladom zhruba 13 miliónov korún, je zvýšiť návštevnosť rekreantov a poskytnúť im kvalitnú vodu na kúpanie. Súčasťou projektu je výstavba ďalších dvoch bazénov, s ktorou začnú v stredisku Klokočov a Paľkov pravdepodobne po desiatom auguste. Ukončené by mali byť do konca tohto roka. Projekt ďalej počíta s odkanalizovaním priľahlých obcí Kusín, Jovsa a Poruba, nachádzajúcich sa v prírodnej rezervácii, výstavbou elektrických prípojok, úpravou komunikácií a pod. Podľa Hrešana celkové náklady na spomínané aktivity predstavujú asi 4,6 milióna euro. Zhruba 38 miliónmi prispeje SCR Kaluža a podobný objem plynie zo štátneho rozpočtu. Zvyšnú časť finančných prostriedkov, čo predstavuje asi 126 až 130 miliónov, poskytla Európska únia z fondu Phare.

SCR Kaluža zaznamenala vo svojich strediskách vlani asi 620-tisícovú návštevnosť. Ako samostatný subjekt funguje SCR Kaluža od roku 1996.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 645
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 186
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 367
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 124
  5. Kam do tepla v januári? 1 788
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 529
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 402
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 322
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 857