Japonci hýria na zábavných člnoch

Počas teplého letného večera je v Tokijskom zálive takmer na zadusenie. Nikomu z prítomných to však neprekáža - nechávajú sa ovievať vlažným vetríkom od mora, popíjajú pivo, počúvajú vyrevujúce karaoke a jedia tempury - obľúbené vysmážané pochúťky.


FOTO - ARCHÍV

Doba samurajov sa dávno skončila a bohatí a mocní obyvatelia Tokia sa najradšej bavia na spôsob „jakatabune asóbi“ (voľne preložené „zábava na streche lodi“), ktorý sa stal symbolom príjemne stráveného letného večera v meste.

Japonskí aristokrati začali lode používať za účelom zábavy po prvý raz v 8. storočí. Po roku 1603, keď bolo presťahované hlavné mesto z Kjóta do Tokia, si takéto večierky obľúbili samurajskí vládcovia aj zámožní mešťania.

Zábavné lode sú od tej doby symbolom Tokijského zálivu. Sú dostupné pre každého, kto si môže dovoliť zaplatiť pomerne vysokú sumu za prenájom.

„K nám sa prichádzajú zabávať ľudia z celej krajiny, hostíme stredoškolské výlety a svadobné obrady,“ hovorí Kacumi Suzuki, majiteľ a prevádzkovateľ malej flotily v tokijskom prístave. „Chceme, aby sa u nás ľudia cítili ako doma,“ dodáva.

Z brehu vyzerajú drevené lode ako svetielka blikajúce nad tichými vodami zálivu. Ich červené lampičky sa matne odrážajú na hladine a vzduchom sa nesie tlmený smiech a hudba.

Pri zvláštnych príležitostiach, ako je oslava Nového roku alebo veľký letný ohňostroj, tucty Japoncov pohupujúcich sa v bokoch pripomínajú rozžiarené svetlušky.

Kabíny motorom poháňaného člna sú v tradičnom japonskom štýle s matracmi tatami a posuvnými dverami. Pasažieri si vyzujú topánky a usadia sa na dlážku k nízkym stolčekom. Podáva sa niekoľko chodov - od sašimi (surové kúsky čerstvých rýb namáčaných v sójovej omáčke) po lievančeky naplnené lahodnými kúskami lietajúcej ryby - a samozrejme nesmie chýbať ani pivo a ryžové víno.

Na čln, ktorý si zväčša prenajímajú veľké skupiny, sa zmestí 20 až 30 ľudí. Niekoľkohodinová plavba po zálive stojí jedného človeka okolo desaťtisíc jenov (asi 4000 korún). Suzuki zavádza rôzne zľavy pre staršiu generáciu. „Aj keď je ekonomika na tom zle, naše obchody rastú,“ chváli sa. (čtk)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  6. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  9. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  10. Košickí športovci „pustili žilou“
  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  5. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  6. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  10. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 465
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 092
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 911
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 886
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 5 709
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 5 046
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 765
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 142
  10. Košickí športovci „pustili žilou“ 2 440