Japonci hýria na zábavných člnoch

Počas teplého letného večera je v Tokijskom zálive takmer na zadusenie. Nikomu z prítomných to však neprekáža - nechávajú sa ovievať vlažným vetríkom od mora, popíjajú pivo, počúvajú vyrevujúce karaoke a jedia tempury - obľúbené vysmážané pochúťky.


FOTO - ARCHÍV

Doba samurajov sa dávno skončila a bohatí a mocní obyvatelia Tokia sa najradšej bavia na spôsob „jakatabune asóbi“ (voľne preložené „zábava na streche lodi“), ktorý sa stal symbolom príjemne stráveného letného večera v meste.

Japonskí aristokrati začali lode používať za účelom zábavy po prvý raz v 8. storočí. Po roku 1603, keď bolo presťahované hlavné mesto z Kjóta do Tokia, si takéto večierky obľúbili samurajskí vládcovia aj zámožní mešťania.

Zábavné lode sú od tej doby symbolom Tokijského zálivu. Sú dostupné pre každého, kto si môže dovoliť zaplatiť pomerne vysokú sumu za prenájom.

„K nám sa prichádzajú zabávať ľudia z celej krajiny, hostíme stredoškolské výlety a svadobné obrady,“ hovorí Kacumi Suzuki, majiteľ a prevádzkovateľ malej flotily v tokijskom prístave. „Chceme, aby sa u nás ľudia cítili ako doma,“ dodáva.

Z brehu vyzerajú drevené lode ako svetielka blikajúce nad tichými vodami zálivu. Ich červené lampičky sa matne odrážajú na hladine a vzduchom sa nesie tlmený smiech a hudba.

Pri zvláštnych príležitostiach, ako je oslava Nového roku alebo veľký letný ohňostroj, tucty Japoncov pohupujúcich sa v bokoch pripomínajú rozžiarené svetlušky.

Kabíny motorom poháňaného člna sú v tradičnom japonskom štýle s matracmi tatami a posuvnými dverami. Pasažieri si vyzujú topánky a usadia sa na dlážku k nízkym stolčekom. Podáva sa niekoľko chodov - od sašimi (surové kúsky čerstvých rýb namáčaných v sójovej omáčke) po lievančeky naplnené lahodnými kúskami lietajúcej ryby - a samozrejme nesmie chýbať ani pivo a ryžové víno.

Na čln, ktorý si zväčša prenajímajú veľké skupiny, sa zmestí 20 až 30 ľudí. Niekoľkohodinová plavba po zálive stojí jedného človeka okolo desaťtisíc jenov (asi 4000 korún). Suzuki zavádza rôzne zľavy pre staršiu generáciu. „Aj keď je ekonomika na tom zle, naše obchody rastú,“ chváli sa. (čtk)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 793
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 091
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 687
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 164
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 607
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 070
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 854
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 557
  10. Splnený sen 497