Japonci hýria na zábavných člnoch

Počas teplého letného večera je v Tokijskom zálive takmer na zadusenie. Nikomu z prítomných to však neprekáža - nechávajú sa ovievať vlažným vetríkom od mora, popíjajú pivo, počúvajú vyrevujúce karaoke a jedia tempury - obľúbené vysmážané pochúťky.


FOTO - ARCHÍV

Doba samurajov sa dávno skončila a bohatí a mocní obyvatelia Tokia sa najradšej bavia na spôsob „jakatabune asóbi“ (voľne preložené „zábava na streche lodi“), ktorý sa stal symbolom príjemne stráveného letného večera v meste.

Japonskí aristokrati začali lode používať za účelom zábavy po prvý raz v 8. storočí. Po roku 1603, keď bolo presťahované hlavné mesto z Kjóta do Tokia, si takéto večierky obľúbili samurajskí vládcovia aj zámožní mešťania.

Zábavné lode sú od tej doby symbolom Tokijského zálivu. Sú dostupné pre každého, kto si môže dovoliť zaplatiť pomerne vysokú sumu za prenájom.

„K nám sa prichádzajú zabávať ľudia z celej krajiny, hostíme stredoškolské výlety a svadobné obrady,“ hovorí Kacumi Suzuki, majiteľ a prevádzkovateľ malej flotily v tokijskom prístave. „Chceme, aby sa u nás ľudia cítili ako doma,“ dodáva.

Z brehu vyzerajú drevené lode ako svetielka blikajúce nad tichými vodami zálivu. Ich červené lampičky sa matne odrážajú na hladine a vzduchom sa nesie tlmený smiech a hudba.

Pri zvláštnych príležitostiach, ako je oslava Nového roku alebo veľký letný ohňostroj, tucty Japoncov pohupujúcich sa v bokoch pripomínajú rozžiarené svetlušky.

Kabíny motorom poháňaného člna sú v tradičnom japonskom štýle s matracmi tatami a posuvnými dverami. Pasažieri si vyzujú topánky a usadia sa na dlážku k nízkym stolčekom. Podáva sa niekoľko chodov - od sašimi (surové kúsky čerstvých rýb namáčaných v sójovej omáčke) po lievančeky naplnené lahodnými kúskami lietajúcej ryby - a samozrejme nesmie chýbať ani pivo a ryžové víno.

Na čln, ktorý si zväčša prenajímajú veľké skupiny, sa zmestí 20 až 30 ľudí. Niekoľkohodinová plavba po zálive stojí jedného človeka okolo desaťtisíc jenov (asi 4000 korún). Suzuki zavádza rôzne zľavy pre staršiu generáciu. „Aj keď je ekonomika na tom zle, naše obchody rastú,“ chváli sa. (čtk)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 15 542
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 927
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 750
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 733
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 480
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 009
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 707
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 577
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 534
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 011