SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Eritrea sa chce opäť stať turistickou destináciou

Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to hodnotia ako prvý nesmelý pokus východoafrickej krajiny, ktorou donedávna zmietal vojenský konflikt, participovať na globálnom ...


Železnica premáva medzi hlavným mestom Asmara Massawa. FOTO - ARCHÍV

Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to hodnotia ako prvý nesmelý pokus východoafrickej krajiny, ktorou donedávna zmietal vojenský konflikt, participovať na globálnom turistickom trhu.

Na 118 kilometrov dlhej trati zatiaľ chýbajú moderné súpravy, ale odškodnením majú byť prírodné krásy pozdĺž horského hrebeňa.

Železničná trať sa začína v nadmorskej výške 2300 metrov a končí pri Červenom mori. Je na nej 30 tunelov a 60 viaduktov. Stavba trate s rozchodom 950 milimetrov sa spája s obdobím talianskej kolonizácie, ktorá trvala do roku 1941. Krajine potom krátko vládli Briti, aby ju prenechali etiópskemu cisárovi Haile Selassiemu.

Eritrea zmizla z mapy ako samostatný štát do konca trvania etiópskeho cisárstva. Železničná trať bola v prevádzke do polovice 70. rokov. Režim diktátora Mengistu Haile Miriama Derga ju potom využíval na prepravu zbraní do Asmary.

Časti trate sa v dlhoročnej vojne medzi Etiópiou a Eritreou použili na stavbu bunkrov. Po uzatvorení prímeria v roku 1991 sa začala revitalizácia železnice. Chýbajúce vybavenie a opätovný pohraničný konflikt s Etiópiou však viedli k zastaveniu obnovy v roku 1998. O dva roky sa práce obnovili a koncom minulého roka skončili.

Eritrea oslavovala dokončenie trate ako svoj triumf, pretože nedostala žiadnu pomoc zo zahraničia. Na kúpu nových vagónov však chýbajú peniaze. Tak skoro sa nenájdu, pretože Eritreu trápia závažnejšie problémy, ako sucho, nedostatok potravín a nestabilné vzťahy so susednou Etiópiou.

Napriek tomu sa Eritrea pripravuje na príchod turistov. Zo strednej Európy prilieta do Asmary cez Káhiru trikrát týždenne lietadlo nemeckej spoločnosti Lufthansa. Eritrea sa okrem železnice môže pochváliť aj ďalšími atrakciami, napríklad prehistorickými skalnými maľbami alebo architektúrou z čias talianskej kolonizácie.

Vo vnútrozemí sa rozprestierajú rozľahlé zvernice a pri pobreží sa rozkladá viac ako 350 ostrovčekov s dlhými pieskovými plážami. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 786
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 258
  3. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 6 114
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 276
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 100
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 683
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 511
  8. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 452
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  3. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 8 262
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 422
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 315
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 797
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 106
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 017
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 703
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 625
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu