
Paríž 31. augusta (TASR) - Tohtoročná inšpekcia vo francúzskych stravovacích zariadeniach, trvajúca od skorého júla do polovice augusta, ukázala, že niektoré delikatesy môžu byť ťažko stráviteľným sústom.
Francúzska reštaurácia je v predstavách mnohých turistov miestom, kde dostanete výborné víno, obsluha je milá a rýchla, privítanie vrelé a srdečné.
Z takmer 30.000 inšpekcií hotelov, reštaurácií, kaviarní, supermarketov či zariadení s rýchlym občerstvením, ktoré uskutočnili inšpektori z vládneho úradu na ochranu spotrebiteľa, sa však až 15 percent skončilo napomenutím, pokutami a žalobou.
"Je mi ľúto, ale musím konštatovať, že situácia sa veľmi podobá tej z predchádzajúceho roka," povedal hovorca úradu. "Reštaurácie a kaviarne dopadli najhoršie, vo viac ako 20 percentách z nich sme našli niečo nevyhovujúce."
Najčastejšími nedostatkami boli predaj tovaru po záručnej dobe, podávanie "čerstvého" jedla, aj keď išlo o rozmrazený polotovar, zámena neznačkových vín za značkové, nečistoty v kuchyni.
Väčšina nedostatkov však bola zistená v sezónnych baroch a reštauráciách, ktoré sú otvorené iba niekoľko mesiacov v roku a sú ľahko identifikovateľné.
"Je to spôsobené nenásytnosťou, extrémnymi teplotami alebo ľahkovernosťou turistov, že každý rok prinesie toľko nedostatkov týkajúcich sa základných pravidiel slušnosti, hygieny a bezpečnosti? Alebo je to beznádejný francúzsky amatérizmus, čo poškodzuje našu reputáciu v zahraničí?, pýta sa denník Le Figaro.
12 mr dem