SME

Eritrea sa chce stať opäť turistickou destináciou

Asmara 15. júla (TASR) - Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to ...

Asmara 15. júla (TASR) - Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to hodnotia ako prvý nesmelý pokus východoafrickej krajiny, ktorou donedávna zmietal vojenský konflikt, participovať na globálnom turistickom trhu. Na 118 kilometrov dlhej trati zatiaľ chýbajú moderné súpravy, ale odškodnením majú byť prírodné krásy pozdĺž horského hrebeňa, uviedla BBC na svojej internetovej stránke.

Železničná trať začína v nadmorskej výške 2300 metrov a končí pri Červenom mori. Je na nej 30 tunelov a 60 viaduktov. Stavba trate s rozchodom 950 milimetrov sa spája s obdobím talianskej kolonizácie, ktorá trvala do roku 1941. Krajine potom krátko vládli Briti, aby ju prenechali etiópskemu cisárovi Hailemi Selassiemu.

SkryťVypnúť reklamu

Eritrea zmizla z mapy ako samostatný štát do konca trvania etiópskeho cisárstva. Železničná trať bola v prevádzke do polovice 70. rokov. Režim diktátora Mengistu Haile Miriama Derga ju potom využíval na prepravu zbraní do Asmary.

Časti trate sa v dlhoročnej vojne medzi Etiópiou a Eritreou použili na stavbu bunkrov. Po uzatvorení prímeria v roku 1991 sa začala revitalizácia železnice. Chýbajúce vybavenie a opätovný pohraničný konflikt s Etiópiou však viedli k zastaveniu obnovy v roku 1998. O dva roky sa práce obnovili a koncom roku 2002 sa skončili.

Eritrea oslavovala dokončenie trate ako svoj triumf, pretože nedostala žiadnu pomoc zo zahraničia. Na kúpu nových vagónov však chýbajú peniaze. A tak skoro sa nenájdu, pretože Eritreu trápia závažnejšie problémy, ako sucho, nedostatok potravín a nestabilné vzťahy so susednou Etiópiou.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu sa Eritrea pripravuje na príchod turistov. Zo strednej Európy prilieta do Asmary cez Káhiru trikrát týždenne lietadlo nemeckej spoločnosti Lufthansa. Eritrea sa okrem železnice môže pochváliť aj ďalšími atrakciami, napríklad predhistorickými skalnými maľbami alebo architektúrou z čias talianskej kolonizácie. Vo vnútrozemí sa rozprestierajú rozľahlé zvernice a pri pobreží sa rozkladá viac ako 350 ostrovčekov s dlhými pieskovými plážami.

Internet: http://www.eritreadaily.net

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 376
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 890
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 225
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 029
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 806
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 816
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 052
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 952
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 445
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 246
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu