SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Eritrea sa chce stať opäť turistickou destináciou

Asmara 15. júla (TASR) - Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to ...

Asmara 15. júla (TASR) - Jedna z najkrajších železničných tratí Afriky medzi eritrejskou metropolou Asmara a Massawou je opäť v prevádzke. Experti to hodnotia ako prvý nesmelý pokus východoafrickej krajiny, ktorou donedávna zmietal vojenský konflikt, participovať na globálnom turistickom trhu. Na 118 kilometrov dlhej trati zatiaľ chýbajú moderné súpravy, ale odškodnením majú byť prírodné krásy pozdĺž horského hrebeňa, uviedla BBC na svojej internetovej stránke.

Železničná trať začína v nadmorskej výške 2300 metrov a končí pri Červenom mori. Je na nej 30 tunelov a 60 viaduktov. Stavba trate s rozchodom 950 milimetrov sa spája s obdobím talianskej kolonizácie, ktorá trvala do roku 1941. Krajine potom krátko vládli Briti, aby ju prenechali etiópskemu cisárovi Hailemi Selassiemu.

SkryťVypnúť reklamu

Eritrea zmizla z mapy ako samostatný štát do konca trvania etiópskeho cisárstva. Železničná trať bola v prevádzke do polovice 70. rokov. Režim diktátora Mengistu Haile Miriama Derga ju potom využíval na prepravu zbraní do Asmary.

Časti trate sa v dlhoročnej vojne medzi Etiópiou a Eritreou použili na stavbu bunkrov. Po uzatvorení prímeria v roku 1991 sa začala revitalizácia železnice. Chýbajúce vybavenie a opätovný pohraničný konflikt s Etiópiou však viedli k zastaveniu obnovy v roku 1998. O dva roky sa práce obnovili a koncom roku 2002 sa skončili.

Eritrea oslavovala dokončenie trate ako svoj triumf, pretože nedostala žiadnu pomoc zo zahraničia. Na kúpu nových vagónov však chýbajú peniaze. A tak skoro sa nenájdu, pretože Eritreu trápia závažnejšie problémy, ako sucho, nedostatok potravín a nestabilné vzťahy so susednou Etiópiou.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu sa Eritrea pripravuje na príchod turistov. Zo strednej Európy prilieta do Asmary cez Káhiru trikrát týždenne lietadlo nemeckej spoločnosti Lufthansa. Eritrea sa okrem železnice môže pochváliť aj ďalšími atrakciami, napríklad predhistorickými skalnými maľbami alebo architektúrou z čias talianskej kolonizácie. Vo vnútrozemí sa rozprestierajú rozľahlé zvernice a pri pobreží sa rozkladá viac ako 350 ostrovčekov s dlhými pieskovými plážami.

Internet: http://www.eritreadaily.net

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 899
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 208
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 579
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 483
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 229
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 030
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  2. Soňa Kallová: Pri pobreží Indického oceánu, Keňa
  3. Ladislav Kucharik: India 3 dôležitý hrob a pevnosť
  4. Lubo Repka: Helikoptérou na El Mirador v Guatemale
  5. Lubo Repka: Tikal - najslávnejšie mesto Mayov v Guatemale
  6. Miroslav Galovič: Zimný Londýn. Part 02 - Uličné pojazdné veterány (s bonusom od Harryho Pottera) a dva moderné kúsky.
  7. Martin Majzlan: NP Serengeti – Nekonečné pláne, divoká zver a drkotajúce zuby
  8. Peter Chovanec: Hory a jurty Kirgizska
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 351
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 6 741
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 970
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 247
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 649
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 332
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 255
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu