Takmer polovica Slovákov neplánuje v lete žiadnu dovolenku

Bratislava 13. júla (TASR) - Takmer polovica Slovákov - 44 percent opýtaných - neplánuje v lete žiadnu dovolenku a 30 percent je rozhodnutých zostať dovolenkovať ...

Bratislava 13. júla (TASR) - Takmer polovica Slovákov - 44 percent opýtaných - neplánuje v lete žiadnu dovolenku a 30 percent je rozhodnutých zostať dovolenkovať doma na Slovensku.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu verejnej mienky, ktorý v apríli a máji realizovala agentúra NFO AISA v SR na vzorke 661 respondentov.

Iba 11 percent Slovákov sa v tom čase chystalo dovolenkovať v zahraničí, pričom najobľúbenejšou dovolenkovou krajinou ostalo Chorvátsko, pre ktoré sa vyslovilo 35 percent z nich. Slováci ďalej plánujú dovolenkovať v Grécku - 13 percent, ďalších 12 percent láka Taliansko. Až 10 percent z tých, ktorí chcú dovolenkovať v zahraničí, sa chystá do susedných Čiech, o jedno percento menej Slovákov si môže dovoliť oddychovať v Španielsku, na Kanárskych či Baleárskych ostrovoch. Hranicu štyroch percent dosiahlo Francúzsko a Bulharsko, do iných európskych krajín sa chystá 17 percent opýtaných.

Slováci preferujú dovolenky v dĺžke 8-14 dní, v prieskume sa tak vyjadrilo 51 percent respondentov. Týždeň dovolenky a menej postačí 28 percentám, pričom iba 14 percent by chcelo dovolenkovať 15 až 21 dní. Viac voľných dní by uvítalo sedem percent respondentov.

Už tradične väčšina dovolenkárov - 53 percent - bude používať na cestu do dovolenkových destinácií automobil, autobusom pocestuje 34 percent a najmenej ľudí pocestuje vlakom či lietadlom.

Stráviť dovolenku pri vode láka až 64 percent opýtaných, 20 percent ju chce stráviť športovo, 15 percent poznávacími cestami a pracovne či brigádou 14 percent.

Podobné údaje ukazuje aj výsledok prieskumu v Českej republike, ktorý agentúra NFO AISA uskutočnila na vzorke 502 respondentov. Pokiaľ ide o Českú republiku, až o 12 percent viac ľudí ako na Slovensku bolo rozhodnutých neprekročiť hranice svojej krajiny, avšak na druhej strane len 27 percent Čechov sa nechystalo na žiadnu dovolenku.

Aj Česi najradšej pocestujú do Chorvátska, pričom im na oddych najviac vyhovuje osem až 14 dní. V ČR je mierna prevaha dovolenkárov, ktorí použijú na cestu auto - 59 percent. No kým na Slovensku sa na poznávacie cesty vydá iba 15 percent opýtaných, v Čechách to bude až 33 percent.

Upozornenie: Grafické oddelenie Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 793
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 091
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 687
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 164
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 607
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 070
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 854
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 557
  10. Splnený sen 497