V prípade nebezpečenstva v tuneli je dôležitá samozáchrana

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný ...

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný inšpektor špecialista odboru požiarnej prevencie Jaroslav Miko, pri zachovaní bezpečnosti v tuneli je však dôležité najmä správanie sa vodičov, dodržiavanie dopravných predpisov a pokynov, dopravného značenia a signalizácie. Základom úspešnej akcie v tuneli je rýchlosť a dobrý zásah, čo je úlohou hasičov v Beharovciach v okrese Levoča. V prípade nebezpečenstva v tuneli by sa mali vodiči riadiť pokynmi na svetelných tabuliach. Napriek tomu, že pri cvičení sa prvý hasič dostal k miestu nešťastia už za osem minút, dôležitou súčasťou bezpečnosti tunela je podľa Mika samozáchrana. Vodiči si musia uvedomiť, že vchádzajú do tunela a tam im hrozí väčšie nebezpečenstvo ako na otvorenej komunikácii.

V tuneli je trinásť únikových východov do únikovej štôlne vzdialených od seba zhruba 360 metrov. Bezpečnosť sleduje viac ako sedemdesiat kamier, ktoré sa v prípade akejkoľvek zmeny natáčajú na miesto incidentu. Situáciu sledujú vyškolení operátori. Nechýbajú ani odstavné plochy a zariadenia na núdzové volania, ktoré sú rozmiestnené v pravidelných odstupoch. Veľký dôraz sa kládol aj na vetracie systémy, ktoré zabezpečujú udržiavanie dovolenej úrovne škodlivín a v prípade požiaru zabezpečujú odsávanie dymu a splodín požiaru a horúceho vzduchu. V celom tuneli je signál oboch mobilných operátorov. Ako dodal Miko, vhodné by bolo, ak by si vodiči pred vchodom naladili frekvenciu 92,2 FM, v prípade potreby totiž môže dispečer vstúpiť do vysielania s núdzovým hlásením a vodiči sa tak môžu vyhnúť nebezpečenstvu. V tuneli je obojsmerná premávka, maximálna rýchlosť je stanovená na 80 km/h, no počas skúšobnej prevádzky musia zatiaľ vodiči dodržiavať šesťdesiatku. Dodržiavanie rýchlosti sledujú

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711