V prípade nebezpečenstva v tuneli je dôležitá samozáchrana

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný ...

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný inšpektor špecialista odboru požiarnej prevencie Jaroslav Miko, pri zachovaní bezpečnosti v tuneli je však dôležité najmä správanie sa vodičov, dodržiavanie dopravných predpisov a pokynov, dopravného značenia a signalizácie. Základom úspešnej akcie v tuneli je rýchlosť a dobrý zásah, čo je úlohou hasičov v Beharovciach v okrese Levoča. V prípade nebezpečenstva v tuneli by sa mali vodiči riadiť pokynmi na svetelných tabuliach. Napriek tomu, že pri cvičení sa prvý hasič dostal k miestu nešťastia už za osem minút, dôležitou súčasťou bezpečnosti tunela je podľa Mika samozáchrana. Vodiči si musia uvedomiť, že vchádzajú do tunela a tam im hrozí väčšie nebezpečenstvo ako na otvorenej komunikácii.

V tuneli je trinásť únikových východov do únikovej štôlne vzdialených od seba zhruba 360 metrov. Bezpečnosť sleduje viac ako sedemdesiat kamier, ktoré sa v prípade akejkoľvek zmeny natáčajú na miesto incidentu. Situáciu sledujú vyškolení operátori. Nechýbajú ani odstavné plochy a zariadenia na núdzové volania, ktoré sú rozmiestnené v pravidelných odstupoch. Veľký dôraz sa kládol aj na vetracie systémy, ktoré zabezpečujú udržiavanie dovolenej úrovne škodlivín a v prípade požiaru zabezpečujú odsávanie dymu a splodín požiaru a horúceho vzduchu. V celom tuneli je signál oboch mobilných operátorov. Ako dodal Miko, vhodné by bolo, ak by si vodiči pred vchodom naladili frekvenciu 92,2 FM, v prípade potreby totiž môže dispečer vstúpiť do vysielania s núdzovým hlásením a vodiči sa tak môžu vyhnúť nebezpečenstvu. V tuneli je obojsmerná premávka, maximálna rýchlosť je stanovená na 80 km/h, no počas skúšobnej prevádzky musia zatiaľ vodiči dodržiavať šesťdesiatku. Dodržiavanie rýchlosti sledujú

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 925
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 788
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 190
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 693
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 304
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 243
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 110
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 348
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 313
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 198