SME

V prípade nebezpečenstva v tuneli je dôležitá samozáchrana

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný ...

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný inšpektor špecialista odboru požiarnej prevencie Jaroslav Miko, pri zachovaní bezpečnosti v tuneli je však dôležité najmä správanie sa vodičov, dodržiavanie dopravných predpisov a pokynov, dopravného značenia a signalizácie. Základom úspešnej akcie v tuneli je rýchlosť a dobrý zásah, čo je úlohou hasičov v Beharovciach v okrese Levoča. V prípade nebezpečenstva v tuneli by sa mali vodiči riadiť pokynmi na svetelných tabuliach. Napriek tomu, že pri cvičení sa prvý hasič dostal k miestu nešťastia už za osem minút, dôležitou súčasťou bezpečnosti tunela je podľa Mika samozáchrana. Vodiči si musia uvedomiť, že vchádzajú do tunela a tam im hrozí väčšie nebezpečenstvo ako na otvorenej komunikácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tuneli je trinásť únikových východov do únikovej štôlne vzdialených od seba zhruba 360 metrov. Bezpečnosť sleduje viac ako sedemdesiat kamier, ktoré sa v prípade akejkoľvek zmeny natáčajú na miesto incidentu. Situáciu sledujú vyškolení operátori. Nechýbajú ani odstavné plochy a zariadenia na núdzové volania, ktoré sú rozmiestnené v pravidelných odstupoch. Veľký dôraz sa kládol aj na vetracie systémy, ktoré zabezpečujú udržiavanie dovolenej úrovne škodlivín a v prípade požiaru zabezpečujú odsávanie dymu a splodín požiaru a horúceho vzduchu. V celom tuneli je signál oboch mobilných operátorov. Ako dodal Miko, vhodné by bolo, ak by si vodiči pred vchodom naladili frekvenciu 92,2 FM, v prípade potreby totiž môže dispečer vstúpiť do vysielania s núdzovým hlásením a vodiči sa tak môžu vyhnúť nebezpečenstvu. V tuneli je obojsmerná premávka, maximálna rýchlosť je stanovená na 80 km/h, no počas skúšobnej prevádzky musia zatiaľ vodiči dodržiavať šesťdesiatku. Dodržiavanie rýchlosti sledujú

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 845
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 856
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 447
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 3 392
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 204
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 515
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 767
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 518
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 084
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 276
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 626
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 586
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 705
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 288
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 044
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 950
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu