SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

V prípade nebezpečenstva v tuneli je dôležitá samozáchrana

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný ...

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Viac ako päťkilometrový tunel Branisko je vybudovaný v súlade s novými európskymi požiadavkami na bezpečnosť prevádzky v tuneli. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol vrchný inšpektor špecialista odboru požiarnej prevencie Jaroslav Miko, pri zachovaní bezpečnosti v tuneli je však dôležité najmä správanie sa vodičov, dodržiavanie dopravných predpisov a pokynov, dopravného značenia a signalizácie. Základom úspešnej akcie v tuneli je rýchlosť a dobrý zásah, čo je úlohou hasičov v Beharovciach v okrese Levoča. V prípade nebezpečenstva v tuneli by sa mali vodiči riadiť pokynmi na svetelných tabuliach. Napriek tomu, že pri cvičení sa prvý hasič dostal k miestu nešťastia už za osem minút, dôležitou súčasťou bezpečnosti tunela je podľa Mika samozáchrana. Vodiči si musia uvedomiť, že vchádzajú do tunela a tam im hrozí väčšie nebezpečenstvo ako na otvorenej komunikácii.

SkryťVypnúť reklamu

V tuneli je trinásť únikových východov do únikovej štôlne vzdialených od seba zhruba 360 metrov. Bezpečnosť sleduje viac ako sedemdesiat kamier, ktoré sa v prípade akejkoľvek zmeny natáčajú na miesto incidentu. Situáciu sledujú vyškolení operátori. Nechýbajú ani odstavné plochy a zariadenia na núdzové volania, ktoré sú rozmiestnené v pravidelných odstupoch. Veľký dôraz sa kládol aj na vetracie systémy, ktoré zabezpečujú udržiavanie dovolenej úrovne škodlivín a v prípade požiaru zabezpečujú odsávanie dymu a splodín požiaru a horúceho vzduchu. V celom tuneli je signál oboch mobilných operátorov. Ako dodal Miko, vhodné by bolo, ak by si vodiči pred vchodom naladili frekvenciu 92,2 FM, v prípade potreby totiž môže dispečer vstúpiť do vysielania s núdzovým hlásením a vodiči sa tak môžu vyhnúť nebezpečenstvu. V tuneli je obojsmerná premávka, maximálna rýchlosť je stanovená na 80 km/h, no počas skúšobnej prevádzky musia zatiaľ vodiči dodržiavať šesťdesiatku. Dodržiavanie rýchlosti sledujú

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  2. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  5. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 326
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 5 209
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 745
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 608
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 745
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 626
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 565
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  5. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 125
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 794
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 917
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 338
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 626
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 581
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 535
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 333
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu