Vyhasnuté sopky sa stali atrakciou zabudnutého francúzskeho regiónu

Clermont-Ferrand 22. júna (TASR) Postihnutý poklesom priemyselnej výroby v 80. rokoch minulého storočia sa odľahlý francúzsky región Auvergne obrátil ...

Clermont-Ferrand 22. júna (TASR) Postihnutý poklesom priemyselnej výroby v 80. rokoch minulého storočia sa odľahlý francúzsky región Auvergne obrátil k vyhasnutým sopkám, čnejúcim nad krajinou, aby vdýchli nový život do tejto oblasti.

Regiónu ukrytému vo zvrásnenom horskom pásme Massif Central chýbajú železničné rýchlodráhy do Paríža vzdialeného približne 300 kilometrov a turistická príťažlivosť Azúrového pobrežia či francúzskych Álp.

A tak, keď v roku 2002 otvorili múzeum a tematický park Vulcania, kritici nešetrili posmechom o jeho šanciach prilákať návštevníkov do srdca Francúzska, aby sa dozvedeli niečo o sopkách.

Rok po tom je projekt na najlepšej ceste dokázať im, že sa mýlili s návštevnosťou 628.000 turistov a obratom 13 miliónov eur.

Myšlienka bývalého prezidenta Valéryho Giscarda d'Estaing, hrdého obyvateľa Auvergne, - Vulcania znamenala závan čerstvej nádeje do blízkeho regionálneho centra oblasti.

Clermont-Ferrand je rodiskom firmy na výrobu pneumatík Michelin. Táto spoločnosť ktorá tiež zostavuje eponymických cestovných sprievodcov a gurmánsku bibliu počas ostatných desiatich rokov o polovicu znížila počet pracovníkov v meste na 15.000.

Odhaduje sa, že návštevníci parku priniesli 15 až 20 miliónov eur do hotelov, reštaurácií a ďalších podnikov poskytujúcich služby v tejto oblasti. "Vulcania má veľmi pozitívny dopad," tvrdí Thierry Bouet, ktorý vedie hotel Ravel.

"Umiestnili množstvo reklamných pútačov v rôznych európskych krajinách ako Švajčiarsko, Nemecko a Rakúsko. A to sem priviedlo ľudí, ktorí predtým nikdy v Auvergne neboli."

Návštevníci Vulcanie schádzajú do veľkého modelu krátera, kde ich virtuálne interaktívne ukážky pomôžu prinavrátiť vulkány k životu. "Je to všetko veľmi dobré. Môže to byť iba pozitívne pre miestnu ekonomiku," poznamenáva 74-ročný Pierre Louis, ktorý pricestoval so svojou manželkou z oblasti Charente-Maritime, na západnom pobreží Francúzska. "Máme priateľov v Clermont-Ferrand, ale v skutočnosti sme si sem prišli pozrieť Vulcaniu."

Auvergne, preslávené svojimi syrmi, vínami Saint Pourcain a tmavozelenou šošovicou Du Puy, sa po prvý raz stalo svedkom vulkanickej aktivity pred asi 60 miliónmi rokov.

Posledná erupcia sa uvádza do obdobia pred 7000 rokmi a Puy de Dome najväčšia sopka oblasti vybuchla pred asi 10.000 rokmi.

Vyhasnuté sopky vyzerajú ako obyčajne zelené kopce a tak tomu bolo do 18. storočia, keď bol zistený ich skutočný pôvod.

Film, ktorý je prierezom histórie pohoria Chaine de Puys počítajúceho približne 80 sopiek zobrazuje huňatého mamuta a jeho márnu snahu utiecť neľútostnej záplave sivej lávy. "Film s 3-D okuliarami bol výborný," hovorí 12-ročný Eneric Pitzalis, ktorého rodina sem pricestovala z okolia Paríža.

Väčšina z miestnych sopiek sú takzvané monogenetické, čo znamená, že vybuchli iba raz a potom sa navždy odmlčali. Vedci však tvrdia, že nie je dôvod, prečo by sa tu nemohol v budúcnosti objaviť ďalší vulkán.

Na postavenie Vulcanie rozprestierajúcej sa na 57 hektároch na úpätí Puy de Dome bolo treba viac ako desať rokov a asi 100 miliónov eúr.

Na jej činnosť dozerá regionálna rada Auvergne sídliaca v Clermont-Ferrand. Napriek gotickej katedrále z 13. storočia z čierneho vulkanického kameňa, ktorý sa týči nad radom červených striech, mesto nebolo predtým hlavnou témou mnohých turistických príručiek.

"Turistika je veľmi dôležitá pre Clermont-Ferrand a Vulcania by mala byť veľmi dobrá pre jej rozvoj," hovorí Isabelle Carreau-Vacherová, hovorkyňa mestského turistického úradu. V prvom roku park prekonal odhady obratu o 30 a počtu návštevníkov o 25 percent. Zamestnáva približne 300 ľudí.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 669
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 260
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 914
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 251
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 786
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 716
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 121
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 964
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 859
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 711