SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Diaľničné nálepky má nahradiť mýto

BRATISLAVA – Diaľničné nálepky má o tri roky na Slovensku nahradiť mýto. O spôsobe platenia aj o tom, ako bude pokračovať výstavba diaľnic – či sa dobuduje severná alebo južná vetva – ...

BRATISLAVA – Diaľničné nálepky má o tri roky na Slovensku nahradiť mýto. O spôsobe platenia aj o tom, ako bude pokračovať výstavba diaľnic – či sa dobuduje severná alebo južná vetva – má dnes rokovať vláda. Včera o probléme hovorila koaličná rada.

Mýto má súkromným investorom zatraktívniť výstavbu diaľnic, aby boli hotové najneskôr do roku 2010. Ak vláda rozhodne o dostavbe diaľnic za pomoci súkromného kapitálu, zaváži výška mýta, spôsob jeho platenia a aj to, aby sa investor nespoliehal na štátne záruky alebo pôžičky.

SkryťVypnúť reklamu

Ani tieto prísne podmienky neodrádzajú finančníkov z Francúzska, Talianska a Izraela, ktorí už teraz o diaľnice na Slovensku prejavujú záujem.

Štát donedávna dával prednosť dostavbe severnej vetvy diaľnice, ktorá by Bratislavu s Košicami spojila cez Žilinu a popod Vysoké Tatry. Severnú trasu stále presadzuje aj minister dopravy Pavol Prokopovič z SDKÚ, ale koaličné strany majú aj iné predstavy. Politici ANO pred časom jednoznačne uprednostnili lacnejšiu južnú trasu.

Na večerné rokovanie koaličnej rady išiel podpredseda ANO Jirko Malchárek s myšlienkou, aby sa zo štátnych peňazí pokračovalo v čo najrýchlejšej výstavbe severnej vetvy, ale aby sa zároveň vytvorili podmienky na vstup zahraničných investorov, ktorí by pomohli vybudovať rýchlostnú komunikáciu južnou trasou – cez Nitru a Banskú Bystricu. „Som presvedčený, že toto nebude sporný bod rokovania.“

SkryťVypnúť reklamu

Ochotní dohodnúť sa išli na rokovanie politici SMK. „Nechceme, aby sa zastavila výstavba diaľnic na severe, chceme len, aby sa preskupovali peniaze. A aby sa južnou trasou stavali rýchlostné komunikácie.“

Podpredseda KDH Pavol Minárik tvrdil: „Dôležité je zachovať vyváženosť. Aby zhruba v rovnakom čase boli dokončené severný ťah a trasa Bratislava – Banská Bystrica plus tri alebo štyri úseky medzi Lučencom a Košicami.“

Mýto budú vodiči platiť buď čipovou kartou alebo cez systém GPRS, ktorý cez satelit sleduje pohyb auta. Tento spôsob je však drahší a vodiči môžu mať výhrady voči ochrane svojho súkromia.

(jog, rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 977
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 918
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 899
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 819
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 388
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 825
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 651
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 276
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 672
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 880
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 512
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 734
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu