SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Viedenské hudobné slávnosti sa tešili vysokej návštevnosti

VIEDEŇ 24. júna (SITA) - Tohtoročné viedenské hudobné slávnosti sa konali od 9. mája do 16. júna a prezentovali 33 hudobno-divadelných produkcií so 187 predstaveniami. Vo Viedni hosťovali umelci a súbory z 13 svetových krajín, medzi ktorými nechýbali súbo

ry z Káhiry, sibírskeho Kemerova, austrálskeho Sydney, amerického New Yorku, ruského St. Peterburgu či Tel Avivu.

Z festivalových štatistík vyplýva, že enormne narástol záujem publika o festival, čoho dôkazom je viac ako 90-percetné vyťaženie festivalu. Otvorenie slávností pod názvom Stanica Európa sa nieslo v znamení rozširovania EÚ a na 3 veľkoplošných obrazovkách boli prezentované optické impresie z kultúrneho priestoru nových členských štátov EÚ. Na otvorení sa zúčastnilo asi 40 000 návštevníkov a prenášali ho naživo dve rakúske stanice. Celkovo sa predalo 58 975 vstupeniek (zo 65 455 ks), čo znamená nárast o takmer 5 % v porovnaní s rokom 2002. Na vstupenkách sa vybralo 1 394 133 eur, vypredané boli predstavenia Romeo & Júlia, Phédre, Krásna mlynárka, The hanging Man, I Furiosi, Heidi Hoh 3, Labutie jazero a Pjesa. Počet návštevníkov bol doteraz 185 753, niektoré predstavenia však ešte pokračujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dodáva agentúra Compress, obrovský bol aj mediálny ohlas - akreditovalo sa 547 novinárov (374 domácich a 173 zo zahraničia) z 36 krajín, ktorí zostavili viac ako 3 000 správ o podujatí. V štatistikách festivalu figuruje aj Slovenská republika. Na internete navštívilo stránku viedenského hudobného festivalu viac ako 98 000 návštevníkov, pričom 52 % vstupov bolo z domácej pôdy. Nielen štatistiky však potvrdzujú, že tento ročník viedenských hudobných slávností bol mimoriadne úspešný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 540
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 910
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 023
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 477
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 073
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 512
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 329
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 971
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu