Bratislava 19. júna (TASR) - Rýchlostná štvorprúdová komunikácia R1 spájajúca (cez Trnavu) Bratislavu s Banskou Bystricou by mala byť dokončená najneskôr v roku 2012. V prípade, že sa podarí získať na jej financovanie aj súkromné prostriedky, tento čas sa môže skrátiť o dva roky.
Aktualizácia programu výstavby diaľnic predložená Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR pritom podľa vicepremiéra Ivana Mikloša výrazne podporuje dostavbu tohto úseku. Uviedol to pred poslancami Národnej rady SR počas dnešnej hodiny otázok. Upozornil, že práve do cestnej infraštruktúry v regiónoch má smerovať veľká časť prostriedkov, ktoré bude Slovensko čerpať zo štrukturálnych fondov po vstupe do Európskej únie.
Minister dopravy Pavol Prokopovič po zasadaní vlády tento týždeň informoval aj o zámere dobudovať do roku 2012 úsek cesty R1 zo Zvolena do Košíc v polovičnom profile. Výstavba tzv. južnej trasy by pritom mala pokračovať súčasne s budovaním severného diaľničného ťahu do Košíc cez Žilinu. Ten by mal byť dostavaný tiež do roku 2012, v prípade zapojenia privátnych investorov do roku 2010.
Aktualizáciu projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest mala vláda prerokovať v stredu, Strana maďarskej koalície však požiadala o odloženie tohto bodu o týždeň.
I. Mikloš dnes v parlamente predniesol odpovede na otázky poslancov v zastúpení neprítomného premiéra Mikuláša Dzurindu. Otázku na dostavbu diaľnice do Banskej Bystrice a Zvolena položil poslanec za stranu Smer Róbert Madej.
Výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií by mal štát v rokoch 2004 až 2006 podporiť celkovou sumou 31 miliárd Sk. V roku 2004 by malo ísť zo štátneho rozpočtu na diaľnice 8,5 miliardy Sk, v roku 2005 by to malo byť 10,928 miliardy Sk a v roku 2006 potom 11,530 miliardy Sk. V tomto roku pritom na diaľnice štát vyčlenil 9,592 miliardy Sk.