Lokálky obnovia, lístky budú asi drahšie

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť o pár dní obnoví osobnú dopravu na niektorých tratiach, ktoré vo februári na základe uznesenia vlády zrušila. „Sme radi. Keď vlaky rušili, hovorili sme, že je to zbytočné, že stačilo redukovať počet spojov, teraz

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť o pár dní obnoví osobnú dopravu na niektorých tratiach, ktoré vo februári na základe uznesenia vlády zrušila. „Sme radi. Keď vlaky rušili, hovorili sme, že je to zbytočné, že stačilo redukovať počet spojov, teraz sa k tomu vracajú,“ hovorí starosta Muráňa Roman Goldschmidt. Do jeho obce premávali až do februára lokálky z Plešivca.

Železničiari, ktorí boli proti rušeniu osobnej dopravy na regionálnych tratiach, upozorňovali, že ak sa aj zrušené lokálky obnovia, už sa k nim nevrátia všetci cestujúci. Predseda Odborového združenia železničiarov Jozef Schmidt je zatiaľ opatrnejší: „Musíme si overiť v praxi, ako sa ľudia budú správať. Zistíme to možno až po mesiaci. Musia si znova železnicu nájsť.“

Zo zrušených 25 tratí sa doteraz podarilo obnoviť vďaka samosprávnym krajom a starostom obcí dve. Záhorská Ves – Zohor a Rajec – Žilina. Na prvej trati prevezme od 7. júla dopravu nová Bratislavská koľajová spoločnosť, ktorá získala licenciu. „U nás sa potvrdilo, že ak sa doprava zruší a znova obnoví, cestujúcich bude menej. Železnicou jazdí približne o 30 percent menej ľudí ako predtým. Mám pocit, že niektorí už neveria ani autobusom, ani vlakom a jazdia vlastnými autami. Dúfam, že sa to zmení, keď začnú premávať vlaky Bratislavskej koľajovej spoločnosti a zladia sa odchody a príchody vlakov, aby vyhovovali všetkým ľuďom,“ hovorí starosta Záhorskej Vsi Boris Šimkovič.

Starosta obce Neded Štefan Jancsó tvrdí, že u nich záujem o vlaky je: „Ľudia už vedia, že sa naša trať obnoví, niektorí sa občas u mňa zastavia, pýtajú sa, kedy a ako budú jazdiť vlaky. Oficiálne ale ešte nevieme, v akých časoch budú jazdiť. Podľa mňa bude záujem najmä o ranné spoje. Dosť ľudí dochádza do práce do Bratislavy. Teraz ak chcú byť o siedmej ráno v robote, tak musia ísť autami do Šale a odtiaľ vlakom. Obnovenie vlaku im veľmi pomôže.“

Strojvodcov a výpravcov železnice po obnovení niektorých lokálok nebudú musieť znova prijímať. Po zrušení dopravy ešte nestihli prepustiť všetkých. Lokálky začnú premávať od 15. júna, ale Železničná spoločnosť pristúpi v rovnakom termíne k redukcii osobnej dopravy na iných tratiach. Redukovaných by malo byť 24 osobných vlakov na hlavných tratiach. Lokálky nebudú premávať podľa rovnakého grafikonu ako pred zrušením, bude ich menej.

Hlavným dôvodom zrušenia lokálok bola ich vysoká stratovosť. V máji sa ekonomickí ministri dohodli, že navrhnú dereguláciu cien cestovného na týchto tratiach, aby si mohli samosprávne kraje navrhnúť vyššie cestovné. (rf)

Ktoré trate obnovia

Šaľa – Neded

Žilina – Rajec (jazdí už dávnejšie, ale teraz bude straty hradiť Želeničná spoločnosť)

Trenčín – Chynorany

Úľany nad Žitavou – Zlaté Moravce

Levice – Štúrovo

Čata – Šahy

Hronská Dúbrava – Banská Štiavnica

Plešivec – Muráň

Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany

Na trati Zohor – Záhorská Ves bude zabezpečovať dopravné výkony Železničná spoločnosť na základe obchodnej zmluvy s bratislavským Vyšším územným celkom do 4. júla tohto roku. Po tomto termíne by mala osobnú dopravu zabezpečovať Bratislavská koľajová spoločnosť.

(Zdroj: Železničná spoločnosť)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 251
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 233
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 158
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 144
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890